Onsdagsfika 

Härliga kurviga asfaltsvägar (eller om du föredrar grusväg?) med omväxlande anrik allékänsla till små välskötta gårdar som ger en fantastisk hembygdskänsla. 

Ja - när vi åkte motorcykel (våra hojar på bilden för övrigt) älskade vi att kunna åka på slingriga asfaltsvägar, kanske en stund en vanlig onsdag efter jobbet. Stanna till för en matig fika eller bara en kaffe. 

Numera har vi lagt hoj-åkandet på hyllan till förmån för husbilen MEN vi kommer så väl ihåg känslan. 

Därför inför vi onsdagsfika hos oss i bageriet. Det kommer att finnas kaffe, te och läsk. Någon bulle, kaka och kanske en matig macka, pizzabulle eller kanske till och med en korv med bröd någon gång. 

Vi gör ett test nu och håller noga kontroll på vad väderleksrapporten säger. Regnar det så ställer vi in. Vid sol, mulet, uppehåll - då kör vi och räknar med att göra det ett tag framöver. Vill ni vara riktigt säkra (om vädret är osäkert), skicka gärna ett sms och fråga, 072-3140725.

Tid? Jo, från kl 15 till ca 19 (beroende på hur många som dyker upp)

Onsdagar, 24 juni, 1 juli, 8 juli, 15 juli, 22 juli, 29 juli, 

Så länge det är torrt så går det att ställa fordon på hela ängen nedanför växthustunneln. MC och mopeder ställer man lättast på ladugårdsplanen. 

Är ni ett gäng som vill åka ut till oss tillsammans? Föranmäl gärna så vi vet hur mycket fika vi ska bunkra upp. 

Nu hoppas vi på en härlig motor-sommar!

Välkomna!

PS självklart är du välkommen även om du kommer på en vanlig cykel eller annat fordon. Kommer du till häst har du förtur i fika-kön.